Цикли NEDC, WTLP, EPA: як розраховується запас ходу?

Для розрахунку запасу ходу електромобілів були створені спеціальні методи тестування — цикли NEDC, WTLP, EPA. Вони використовують різні методики випробувань, тому результати розрахунків по кожному циклу для одного і того ж електромобіля можуть значно відрізнятися.

NEDC

Це застарілий європейський тестовий цикл, який використовувався до 2017 року. Він складався з міського та позаміського режиму руху і тривав 20 хвилин. Випробування проводилися в лабораторних умовах із середньою швидкістю 34 км/год. Розрахунок запасу ходу базувався на споживанні енергії в ідеальних умовах, через що результати були завищеними.

WLTP

Це більш сучасний глобальний стандарт, що замінив NEDC. Він триває 30 хвилин та включає реалістичніші сценарії: змінні швидкості, більше прискорень і гальмувань. Середня швидкість тесту – 46,5 км/год. Розрахунок запасу ходу основується на більш реалістичних умовах, що робить показники ближчими до реального використання.

EPA

EPA – американський цикл тестування, який вважається найбільш реалістичним. Він включає міський та шосейний режими, а також коригуючі коефіцієнти для врахування реальних умов руху (погодні фактори, використання кондиціонера тощо). Запас ходу, розрахований за EPA, зазвичай менший, ніж за WLTP, але точніший у реальному житті.

Щоб ніколи не турбуватися скільки кілометрів пробігу залишилось, купуйте зарядні станції в магазині https://energyup.com.ua/ та заряджайте електромобіль в будь-який зручний для вас час.

Інші відомі методики

Окрім NEDC, WLTP та EPA, існують інші методики оцінки запасу ходу електромобілів, які використовуються в різних країнах або для спеціальних випадків:

  • CLTC — використовується в Китаї. Характеризується більш лояльним тестуванням, ніж WLTP, тому результати ближчі до NEDC (завищені). Включає міські та заміські умови, але менш динамічний.
  • JC08 — використовувався в Японії до 2018 року. Має низьку середню швидкість (24 км/год) та багато зупинок, що робить його менш точним для сучасних електромобілів. Зараз замінений WLTC.

Порівняння запасу ходу електромобілів

Таблиця з порівнянням запасу ходу різних електромобілів за циклами NEDC, WLTP та EPA.

Модель EV Батарея (кВт·год) NEDC (км) WLTP (км) EPA (км)
Tesla Model 3 Long Range AWD 82 675 602 576
Tesla Model Y Long Range AWD 82 640 533 531
Volkswagen ID.4 Pro 77 550 520 443
Hyundai Ioniq 5 Long Range RWD 77,4 618 507 488
Kia EV6 Long Range RWD 77,4 650 528 499
Nissan Leaf e+ 62 458 385 364
BMW iX xDrive50 105,2 630 594 521
Mercedes-Benz EQS 450+ 108,4 785 731 563
Chevrolet Bolt EV 66 565 417 397
BYD Han EV 85,4 715 605 500
Xpeng P7 Long Range RWD 86,2 706 530 480

Висновки:

  • NEDC дає завищені цифри (реальний пробіг нижчий на 20-30%).
  • WLTP більш реалістичний, але все ще трохи завищений.
  • EPA — найточніший, максимально наближений до реальних умов.
Новини Дніпра