Для розрахунку запасу ходу електромобілів були створені спеціальні методи тестування — цикли NEDC, WTLP, EPA. Вони використовують різні методики випробувань, тому результати розрахунків по кожному циклу для одного і того ж електромобіля можуть значно відрізнятися.
NEDC
Це застарілий європейський тестовий цикл, який використовувався до 2017 року. Він складався з міського та позаміського режиму руху і тривав 20 хвилин. Випробування проводилися в лабораторних умовах із середньою швидкістю 34 км/год. Розрахунок запасу ходу базувався на споживанні енергії в ідеальних умовах, через що результати були завищеними.
WLTP
Це більш сучасний глобальний стандарт, що замінив NEDC. Він триває 30 хвилин та включає реалістичніші сценарії: змінні швидкості, більше прискорень і гальмувань. Середня швидкість тесту – 46,5 км/год. Розрахунок запасу ходу основується на більш реалістичних умовах, що робить показники ближчими до реального використання.
EPA
EPA – американський цикл тестування, який вважається найбільш реалістичним. Він включає міський та шосейний режими, а також коригуючі коефіцієнти для врахування реальних умов руху (погодні фактори, використання кондиціонера тощо). Запас ходу, розрахований за EPA, зазвичай менший, ніж за WLTP, але точніший у реальному житті.
Щоб ніколи не турбуватися скільки кілометрів пробігу залишилось, купуйте зарядні станції в магазині https://energyup.com.ua/ та заряджайте електромобіль в будь-який зручний для вас час.
Інші відомі методики
Окрім NEDC, WLTP та EPA, існують інші методики оцінки запасу ходу електромобілів, які використовуються в різних країнах або для спеціальних випадків:
- CLTC — використовується в Китаї. Характеризується більш лояльним тестуванням, ніж WLTP, тому результати ближчі до NEDC (завищені). Включає міські та заміські умови, але менш динамічний.
- JC08 — використовувався в Японії до 2018 року. Має низьку середню швидкість (24 км/год) та багато зупинок, що робить його менш точним для сучасних електромобілів. Зараз замінений WLTC.
Порівняння запасу ходу електромобілів
Таблиця з порівнянням запасу ходу різних електромобілів за циклами NEDC, WLTP та EPA.
Модель EV | Батарея (кВт·год) | NEDC (км) | WLTP (км) | EPA (км) |
---|---|---|---|---|
Tesla Model 3 Long Range AWD | 82 | 675 | 602 | 576 |
Tesla Model Y Long Range AWD | 82 | 640 | 533 | 531 |
Volkswagen ID.4 Pro | 77 | 550 | 520 | 443 |
Hyundai Ioniq 5 Long Range RWD | 77,4 | 618 | 507 | 488 |
Kia EV6 Long Range RWD | 77,4 | 650 | 528 | 499 |
Nissan Leaf e+ | 62 | 458 | 385 | 364 |
BMW iX xDrive50 | 105,2 | 630 | 594 | 521 |
Mercedes-Benz EQS 450+ | 108,4 | 785 | 731 | 563 |
Chevrolet Bolt EV | 66 | 565 | 417 | 397 |
BYD Han EV | 85,4 | 715 | 605 | 500 |
Xpeng P7 Long Range RWD | 86,2 | 706 | 530 | 480 |
Висновки:
- NEDC дає завищені цифри (реальний пробіг нижчий на 20-30%).
- WLTP більш реалістичний, але все ще трохи завищений.
- EPA — найточніший, максимально наближений до реальних умов.