Реформу старшої школи подають викривлено, що спричиняє занепокоєння і спротив батьків і вчителів
У МОН заявили, що реформу старшої школи подають викривлено
Реформу старшої школи подають викривлено, що спричиняє непорозуміння, занепокоєння та спротив батьків і вчителів.
Про це повідомили в Міністерстві освіти і науки, посилаючись на повідомлення в окремих неназваних шкільних чатах.
Зважаючи на це, у МОН надали розʼяснення, в якому повідомили, що реформа дозволить учням обирати профілі і предмети. Зокрема, у місцевості, де живе учень, школа має пропонувати різноманітні профілі, а не лише гуманітарні.
Також у МОН додають, що для впровадження реформи потрібно змінити мережу закладів освіти. Старші учні мають вчитися у великих ліцеях: що більше учнів на паралелі, то більше груп можна створити для вибору профілів і предметів.
«Тоді зʼявиться можливість запропонувати вчителям у ліцеях повне навантаження, а також забезпечити викладання профільних предметів / курсів. Також ліцеї будуть оснащувати потрібним обладнанням. Найкраще, якщо ліцеї будуть відокремленими. Адже старшокласники потребують інших підходів, аніж молодші учні, а спосіб організації навчання може бути іншим (наприклад, змінні групи замість класів, вивчення одного предмета в межах семестру за модульним принципом тощо)», – зазначають у МОН.
Водночас у відомстві наголосили, що гімназії й початкові школи (1–9, 5–9, 1–4 класи) не закриватимуть. Проте пропонується змінити тип окремих закладів освіти.
«Деякі з них стануть ліцеями (навчатимуть переважно старшокласників), інші — гімназіями та початковими школами й збиратимуть дітей громади відповідного віку. До прикладу, у Шептицькій громаді (Львівська область) уже відбувається реорганізація мережі закладів освіти. Нині там працює один відокремлений академічний ліцей (буде два), більшість інших закладів є гімназіями (1–9 класи) і один – початковою школою (1–4 класи). У громаді не закривали школи й не планують», – зазначають у МОН.
Водночас початкова школа лишиться якнайближче до місця проживання дитини. Цю норму регламентовано законодавством, вона не потребує змін.
Мінімальна і максимальна кількість учнів у 1–9 класах: мінімальна кількість учнів – 5, максимальна – 24 у початковій школі, 30 – у базовій.
Відповідаючи на запитання про те, де будуть вчитися діти, які не зможуть продовжити навчання у своїй школі у МОН навели два можливих варіанти.
Якщо дитина вчиться в 1–9 класах школи, яка стане відокремленим ліцеєм (матиме тільки 10–12 класи). У такому разі учень зможе продовжити навчання в 1–9 класах в іншому закладі освіти своєї громади.
У разі якщо дитина вчиться в 1–9 класах школи, яка буде гімназією (матиме тільки 1–9 класи). Тоді учень довчиться до 9 класу в цій школі, а продовжити навчання зможе в ліцеї своєї чи іншої громади, закладі професійної (професійно-технічної) або фахової передвищої освіти.
«МОН залишається відкритим до діалогу та роз’яснень і закликає зацікавлені сторони конструктивно обговорювати зміни, що сприятимуть підвищенню якості освіти. Разом ми можемо створити систему, яка забезпечить рівні можливості для всіх дітей незалежно від місця їхнього проживання», – зазначили у відомстві.