У ВР пропонують вимірювати мовленнєві компетенції у дітей

У ВР пропонують вимірювати мовленнєві компетенції у дітей

Ініціатори ідеї зазначають, що вимірювання мовленнєвих компетенцій є важливим компонентом освіти

У ВР пропонують вимірювати мовленнєві компетенції у дітей

Законопроєкт щодо забезпечення створення українськомовного освітнього середовища в школах передбачає розроблення в Україні системи вимірювання мовленнєвих компетенцій дітей – здобувачів освіти.

Відповідна норма міститься у Прикінцевих положеннях законопроекту, що поданий до Верховної Ради народним депутатом Наталією Піпою.

У разі ухвалення проєкту закону, Кабінет Міністрів має забезпечити розробку та прийняття нормативно-правових актів, зокрема й про систему вимірювання мовленнєвих компетенцій.

Автори законопроєкту зазначають, що запровадження ефективної системи вимірювання мовленнєвих компетенцій дітей необхідне для забезпечення виконання норм законопроєкту. 

Як відомо, основною метою законопроєкту є забезпечення спілкування учасників освітнього процесу між собою лише державною мовою як під час формального освітнього процесу, так і під час неформальної взаємодії в приміщеннях та на території закладу освіти.

На думку авторів законопроєкту, практика вимірювання мовленнєвих компетенцій дітей позитивно показала себе у таких країнах як США (English Language Proficiency Assessment for California (ELPAC), New York State English as a Second Language Achievement Test (NYSESLAT), Virginia Language and Literacy Screening System (VALLSS- PreK), Великобританія (Reception baseline assessment (RBA), Бельгія (Фландрія, KOALA Screening), Німеччина (Sprach Entwicklungs Test für 3- bis 5-jährige Kinder (SETK 3-5), Schulreifes Kind; Beo Kiz (Beobachtung & Einschaetzung im Kita-Alltag), Delfin-4), Швейцарія (Базель, Fragebogen DaZ-E (Deutschkenntnisse von Vorschulkindern), Данія (Sprogvordering.dk), Естонія (LAHE) та Австрія (USB DaZ).

«Досвід цих та інших країн доводить, що системи вимірювання мовленнєвих компетенцій дітей є важливим компонентом освіти, особливо на етапі перехідного періоду між дошкіллям та молодшою школою. Щобільше – необхідним у країнах, де існують проблеми з опануванням державної мови. І саме заклади освіти повинні забезпечувати практичну реалізацію цих систем», – наголошують автори законодавчої ініціативи.

Новини Дніпра